Nový čestný člen v KK Zvolen

12.02.2011 20:22

Ve dnech 4. a 5. února 2011 jsem byl na návštěvě na výroční schůzi Klubu kaktusářů Zvolen. Tento středoslovenský klub má v současné době 50 členů a v roce 2012 oslaví již 40. výročí bohaté činnosti. Ta se v minulosti opírala především o existenci krásné kaktusové sbírky v Arboretu Borová Hora při Technické univerzitě ve Zvolenu. Sbírku jsem měl možnost navštívit, bohužel, její stav není takový, jako v dobách největšího rozkvětu.

Po celé dva dny mě doprovázeli předseda KK př. Milan Zemko a jeho „pravá ruka“ Ján Baran. Už jsem navštívil hodně podobných akcí a hodně kaktusářských klubů, ale takové přijetí a taková pozornost se hned tak nevidí. Ať už to bylo přímo na výroční schůzi v posluchárně Technické univerzity (přítomno 30 členů a více jak 10 hostů z jiných klubů), tak i při soukromých debatách, návštěvách restaurací a také při již zmíněné návštěvě Arboreta, kde nás provázel př. Vlado Ježovič (kdysi člen výboru SČSPKS za Střední Slovensko). Na výroční schůzi mi bylo uděleno čestné členství, což je další pocta, které si vážím. Na pár minut jsem se sešel mj. i s př. Jurajem Labancem, bývalým dlouholetým ředitelem Arboreta Borová Hora a známým expertem na rod Echinocereus a s př. Karolem Novotným, který na VČS přivedl delegaci KK Vrútky.

Návštěvou Zvolenu jsem si zaplnil bílé místo na osobní mapě Slovenska, na níž už je pouze jedna bílá oblast, a to Nové Zámky a okolí. Kaktusářům na Slovensku se očividně daří, pouze omlazování členské základny má stejné problémy, jako v českých krajích.

(Podívejte se do fotogalerie: Návštěva v KK Zvolen)

—————

Zpět